ساعت هوشمند سامسونگ در آلمان و آماده معرفی در . IFA 2013

ساعت هوشمند سامسونگ در آلمان و آماده معرفی در IFA 2013؟


همان طور که می دانید نمایشگاه سالانه IFA  از روز ۱۵ شهریور کار خود را در برلین آغاز می کند. این روز شاید یکی از آن روزهای بسیار داغ شهریور امسال باشد. چون شایعه معرفی آیفون های جدید را هم داریم -که البته کمی دور از ذهن است.


اما سامسونگ معمولا یکی دو روز قبل از نمایشگاه٬ مراسمی با مرکزیت عضو جدید خانواده فبلت پر فروش خود، این بار گلکسی نوت ۳، برگزار می کند. حال چه می شود اگر مدیران سامسونگ یک ساعت هوشمند هم روی مچ داشته باشند؟

پیگیری های صورت گرفته توسط سایت ها و البته نشت کنترل شده خبرها توسط سامسونگ حکایت از ارسال محصولی با کد SM-V700 به واحد تحقیق و توسعه این شرکت در آلمان دارد که گویا نمونه ای از یک ساعت هوشمند است.

ساعت های هوشمند٬ محصول مهم بعدی در عصر پست پی سی خواهند بود و به احتمال زیاد اولین خانواده از گجت های پوشیدنی لقب می گیرند که شرکت های بزرگ به طور انبوه روانه بازار مصرف می کنند. طبق شنیده ها ال جی٬ اپل٬ گوگل و سامسونگ به این قلمرو کشف نشده پا گذاشته اند ولی چه کسی ابتدا ضربه کاری را وارد می کند؟

از ساعت های ال جی و گوگل خبر خاصی در دست نیست؛ امیدواریم ال جی کلیدهای کنترلی را -مثل G2 پرچمدار بعدی اش- پشت ساعت قرار ندهد٬ چون دیگر واقعا کار با آن سخت می شود! گوگل هم که درهای آزمایشگاه X خود را پنج قفله کرده و فعلا شایعه ای به بیرون درز نکرده. سونی هم که جلوتر از همه SmartWatch 2 را معرفی کرد -که با هیجان خاصی همراه نبود.

می ماند اپل که ابتدا در خبرها آمده بود در سال ۲۰۱۴ اقدام به معرفی iWatch خواهد کرد، ولی خیلی زود با بلند شدن صدای طبل سامسونگ از سئول، کوپرتینو هم خبرساز شد و سایت های مرتبط با اپل نوشتند: استخدام افراد بیشتر برای کار روی iWatch احتمالا به معنای جدی شدن تلاش ها برای معرفی آن در اواخر ۲۰۱۳ است.

اما سایت های پوشش دهنده اخبار سامسونگ و اکوسیستم اندروید٬ از الآن دارند بر کوس رقابت می کوبند و به نظر می رسد این شرکت با پیشدستی٬ اولین ساعت هوشمندش را زودتر از همه رقبای ذکر شده معرفی خواهد کرد.

روزهای هیجان در راه هستند، به انتظار IFA 2013 می نشینیم. طبق شنیده ها در این نمایشگاه، سامسونگ به معرفی ۴ محصول جدید خواهد پرداخت:گلکسی نوت ۳، گلکسی تب ۳ پلاس، گلکسی اس ۴ پلاس و گلکسی واچ یا همان Gear .منبع:نارجی

مخترع کامپیوتر:آلمانی,آمریکایی یا مسلمان

کشور آلمان در نظر دارد تا به همه یادآوری کند که کامپیوتر اختراع آلمانی ها بوده است و نه اختراع آمریکایی ها، چنانچه بعضی اینطور تصور کرده‌اند. این تصمیم ضمن بزرگداشت مخترع کامپیوتر کنراد زوسه در موزه تکنولوژی برلین عملی می شود.
به گزارش فردا، آلمان در همین خصوص اقدام به برگزاری جشن های بزرگداشت تاریخ صدسالگی این مخترع کامپیوتر در سراسر کشور و در شش موزه در سال جاری می کند. شعار این جشن ها هم "کامپیوتر اختراع آلمان است" می باشد.

مدیر موزه تکنولوژی برلین می گوید، کامپیوتر از آمریکا نیامده است و بیل گیتس هم مخترع آن نیست! وی تاکید می کند اولین کامپیوتر در جهان در برلین ساخته شده است.

گفتنی است،در بسیاری از دایره المعارف و مراجع کامپیوتری نام Harvard Mark1 به عنوان اولین کامپیوتر دیجیتالی اتوماتیک معرفی شده است. این کامپیوتر را آقای Howard H.Aiken به همراه گروهش در سال های 1939 تا 1944 در آمریکا ساخت، اما بسیاری از کارشناسان به گواه تاریخ و انجام بررسی های دقیق می گویند که اولین کامپیوتری که قابل کنترل و برنامه نویسی با زبان های برنامه نویسی بود را کنراد زوسه (konrad Zuse) در سال 1941 به نام Z3 تکمیل و ارائه کرد. وی اولین کامپیوتر خود را به نام Z1 در سال 1938 ساخته بود که البته قابلیت برنامه نویسی را نداشت.

البته به تصریح دانشنامه انگلیسی ویکی پدیا، بدیع‌الزمان ابوالعز بن اسماعیل بن رزاز جَزَری (درگذشتهٔ ۶۰۲ ق.) یکی از نخستین ماشین های اتوماتا را که جد رایانه‌های امروزین است ، ساخته بوده است.

این مهندس مکانیک مسلمان از دیاربکر در شرق آناتولی بوده است. بدیع‌الزمان جزری کتاب خود را به زبان عربی نوشته و آن را «الجامع بین العلم و العمل النافع فی صناعة الحیل» نام گذاشته. معنی واژه‌به‌واژهٔ آن می‌شود: «ادغام‌گر دانش و کاربرد، مفید برای فن مکانیک.»

این کتاب در فارسی با عنوان «مبانی نظری و عملی مهندسی مکانیک در تمدن اسلامی» ترجمه شده است. جزری این کتاب را در سال ۶۰۲ هجری به فرمان قرا ارسلان امیر دیاربکر تالیف کرده است.

جزری در این کتاب طرز کار و ساخت ۵۰ دستگاه که خود ساخته و به کار برده را تشریح می‌کند. این دستگاه‌ها شامل ساعت‌های آبی و شمعی، ظرف‌ها و فواره‌های خودکار، وسایل آبرسانی از نهر و چاه، ابزار خودکار نواختن نی و دیگر وسایل از جمله قفل رمزی و قفل کلون‌دار و ابزار هندسی است.بخش عمده اسباب و تعبیه‏هایی که وی در آن شرح می‏دهد اختراع خود او بوده است.

در کتاب جزری شمار چشمگیری واژه و اصطلاح فارسی یافت می‌شود که نشانگر تأثیر بزرگ ایرانیان در فناوری جهان اسلام در سده‌های میانه است اما این چیز را که همه ی ما می دانیم این است که چارلز ببیج پدر کامپیوتر است.

 

تاریخچه رایانه در ایران از زبان یک دانشجو

تاریخ کامپیوتر در ایران را می‌توان به چهار مرحله یا دوره تقسیم کرد که تقریباً می‌توان آن‌ها را با چهار دهه گذشته از بدو ورود کامپیوتر به ایران در سال 1341 متناظر دانست. جدول زیر ویژگی‌های این چهار دوره را، همراه با تعداد تقریبی ماشین‌های موجود در ایران در آغاز دوره نشان می‌دهد. دو دوره آخر با سال‌های پس از انقلاب و نیز وجود انجمن انفورماتیک ایران و شورای عالی انفورماتیک در صحنه کشور مقارنند.

دوره

دهه

ویژگی

ماشین‌ها

1

1340

پیدایش

1

2

1350

توسعه

102

3

1360

بازنگری

103

4

1370

بلوغ

104

این چهار دوره و ویژگی‌هایشان عملاً همان‌هایی هستند که کشورهای صنعتی طی کرده‌اند، منتها با تفاوت 10 سال در زمان. دوره پیدایش برای آن‌ها در سال 1950، توسعه در 1960، بازنگری در 1970، بلوغ در 1980 و اشاعه در 1990 آغاز شد. (در واقع، ما همواره با این مشکل مواجه بوده‌ایم که می‌بایست سخت‌افزار و نرم‌افزار یک دوره را با معلومات و زیربنای دوره پیش از آن به‌کار بگیریم). مرحله بعدی را در دهه اول هزاره جدید می‌توان دوره همه‌گیری نامید. امّا ماهیت بازنگری در مورد ما و دنیای صنعتی کاملاً متفاوت بود. ما به لزوم استفاده از تجهیزات و سیستم‌های پیچیده و گران قیمت، که وابستگی فنّی را به‌همراه می‌آورد، باز نگریستیم و از میزان کاربرد و هزینه‌ها کاستیم؛ حال آن‌که کشورهای صنعتی خطر افشای اطلاعات خصوصی و وعده‌های اغراق‌آمیز پژوهشگران، به‌ویژه دست‌اندر‌کاران رشته هوش مصنوعی، را به زیر سؤال بردند، بدون آن‌که از کاربردها یا هزینه‌های کامپیوتری خود بکاهند.
شاید لفظ «واگیری» بهتر از «توسعه» گویای جنبه‌های بیمارگونه تب کامپیوتری کردن، رقابت ناسالم در خرید سخت‌افزار بیشتر، پیاده‌‌سازی سیستم‌های عظیم نرم‌افزاری، و استخدام هر چه بیشتر نیروی انسانی، بدون ساختن زیربنای لازم و دنبال کردن برنامه‌ای جامع با توجه به واقعیت‌های فنّی و نیروی انسانی کشور، باشد. دانشگاه‌ها رشته کامپیوتر را به‌تازگی جدّی گرفته بودند، امّا تولیدشان از نظر تعداد دانش‌آموختگان کفاف بازار هیجان‌زده استخدام را نمی‌داد. چنین بود که هر کس با توانایی خواندن کتاب‌های انگلیسی می‌توانست خود را به‌عنوان متخصٌص داده‌پردازی جا بزند و حقوق کلانی بگیرد. خوب به خاطر دارم که وقتی فهمیدم شرکت آی‌بی‌ام این افراد را بر اساس آزمون عمومی هوش و زبان انگلیسی استخدام می‌کند و برای تحصیلات کامپیوتری امتیازی قائل نیست، تا چه حدّ شگفت‌زده شدم. بعدها دریافتم که در همان زمان، کشورهای غربی هم با مشکل مشابهی رو در رو بوده‌اند، بدین معنا که کارفرمایان اعتمادی به دانش‌آموختگان رشته کامپیوتر نداشتند، چون آن‌ها را خود‌محور و برنامه‌های درسی‌شان را بی‌فایده می‌یافتند ( به‌عنوان نمونه، نقل قول جالبی از دی.ال.فیشر را در مرجع [1] ببینید).
و پروژه‌های دانشجویان کارشناسی ارشدمان، عمدتاً در نوع و سطح خود تازگی داشتند و به پیدایش بینش‌ها و مهارت‌های ارزشمندی انجامیدند. وقت و تلاش زیادی که صرف تربیت گروه کوچکی از متخصّصان کامپیوتر می‌کردیم، ما را بر آن داشت تا در برابر بلند پروازی‌های آن زمان، مانند طرح یک سازمان دولتی برای تربیت هزاران کامپیوتردان در یک برنامه پنجساله، موضع بگیریم.
ولی سردمداران و جیره‌خواران این طرح‌ها موضع ما را کوته‌بینانه و خودپسندانه ارزیابی کردند. در مقاله‌ای که با دکتر مودّت در سال 1356 منتشر کردیم، زیربنایی شامل سه نهاد مستقل را برای حلّ مشکلات حادّ موجود در زمینه برنامه‌ریزی و هماهنگی (شورای عالی انفورماتیک)، آموزش (شورای آموزش انفورماتیک) و فعالیت‌های حرفه‌ای (انجمن کامپیوتر ایران) مطرح ساختیم. جوّ انقلابی کشور و نابسامانی در سازمان‌های دولتی تأسیس دو نهاد اول را منتفی ساخت. لذا من، با کمک گروهی از همکاران و همفکران، تمام همّ خود را بر روی ایجاد نهاد سوم گذاشتم، چون این نهاد نیازی به اقدام یا تصویب دولت نداشت. این نهاد پس از تأسیس با نظر اعضای آن، «انجمن انفورماتیک ایران» نام گرفت.
هنگامی‌که در سال 1365 ایران را به دلائل شخصی (که در اینجا ذکرشان لازم نیست) ترک کردم، نیمی از دوره بازنگری سپری شده بود. البته برخی از افراط و تفریط‌های سال‌های اول پس از انقلاب را نمی‌توان به حساب بازنگری گذاشت. برای مدت کوتاه، هر وزارتخانه و سازمانی می‌خواست از سایرین در محکوم کردن هزینه‌های گذشته و آغاز تبادل نظر در مورد آینده انفورماتیک در کشور پیشی بگیرد. با آن‌که این بازنگری نتایج مثبت بسیاری داشت، متأسفانه جوّ حاکم بر فعالیت‌ها به رواج بی‌تفاوتی، بدبینی، و عدم ارتباط و هماهنگی بین نیروهای مختلف انجامید. تعطیلی سه ساله دانشگاه‌هایمان، از خرداد 1359، برای همه رشته‌های علمی و فنی ناگوار بود، امّا به رشته علوم و مهندسی کامپیوتر، که تازه به جنبش افتاده بود، بیش از سایر رشته‌ها لطمه زد. این تعطیلی، مهاجرت اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها را به بخش خصوصی و به خارج از کشور تسریع کرد و نیز به افراد کم‌دانش در رشته کامپیوتر امکان داد که موقعیت شغلی و نفوذ خود را گسترش دهند.
از دیدگاه آموزشی، شاید مثبت‌ترین نتیجه این بازنگری، طرح‌ریزی برنامه رشته مهندسی کامپیوتر باشد که پس از بازگشایی دانشگاه‌ها در سال 1362 به‌طور سراسری در کشور به اجرا درآمد. تلاش کامپیوتر‌دانان و دانشگاهیان را در عملی ساختن این تحوّل گسترده تحت شرایطی نا‌مطلوب باید ارج نهاد [3] .
متأسفانه، اجرای عملی برنامه‌ها به دلیل کمبود اساتید، لوازم آزمایشگاهی و منابع تحقیق با مشکلاتی همراه بود. در این دوره، توان شورای عالی انفورماتیک صرف توجّه به جزئیات طرح‌ها و خرید‌های انفورماتیکی گردید و دانشگاه‌ها، که می‌بایست در بهبود صحنه انفورماتیک کشور پیشگام باشند، مجری بخشنامه‌ها و کانون تردید و سوء‌ظن شدند. در اواخر این دوره، دانشگاه‌ها تا حدودی اعتبار و حرمت از دست رفته را بازیافتند. امّّا هنوز هم فاقد اختیارات و امکانات لازم برای ایفای نقش خود بودند.
من تحولات دوره چهارم را، که از جهتی مهمترین دوره در تاریخ 40 ساله کامپیوتر در ایران است، دورادور از راه مکاتبه، نشریات فنی و تماس‌های حضوری دنبال کرده‌ام. با آن‌که در این دوره مسائل بسیاری، مانند پردازش زبان و خط فارسی، به‌گونه‌ای رضایت‌بخش حل شدند، هنوز برای بحث و قضاوت تاریخی در مورد این وقایع زود است. شاید حدود یک دهه دیگر، هنگامی‌که به بررسی تاریخ نیم قرن فعالیت‌های کامپیتری در ایران می‌پردازیم، صاحبنظران در این مورد هم چیزی بنویسند.

 

samsung galaxy sIIII

و بعد ازمدتها انتظار سامسونگ،از گوشی گلکسی اس4 خود به طور رسمی رونمایی کرد…..

و بعد ازمدت هاانتظاراخرین ورژن گوشی های سامسونگ مدل اس با نام galexy sIIII رونمایی رسمی شد!

در این بحث به محتویات وکاربرد این شاهکار سامسونگ می پردازیم:


  • 1:پردازنده Exynos 5 Octa 5410 با 4 هسته 1.6 گیگاهرتز Cortex-A15 و 4 هسته 1.2 گیگاهرتز Cortex-A7 و گرافیک PowerVR SGX 544MP3
  • 2:صفحه نمایش 5 اینچ Super AMOLED Plus با رزولوشن 1080p و تراکم 441 پیکسل در اینچ به همراه صفحه محافظ گوریلا گلس 3
  • 3:دوربین 13 مگاپیکسل به همراه فلش LED، قابلیت فیلم‌بردای 1080p با نرخ 30 فریم در ثانیه
  • 4:سیستم عامل اندروید 4.2 به همراه رابط کاربری TouchWiz UX
  • 5:حافظه داخلی 16 یا 32 یا 64 گیگابایت
  • 6:بلوتوث 4، NFC و وای-فای 802.11a/b/g/n/ac
  • 7:باتری 2600 میلی آمپر ساعت
  • 8:ابعاد 136.6 در 69.8 در 7.9
  • 9:وزن 130 گرم

 ویژگی هایی دوربین جلو عبارت هستند Smart Scroll وSmart Pause باحالت Air View یعنی امکان لمس شناور نیز می توان پیش نمایش برخی موارد را بدون لمس فیزیکی صفحه نمایش مشاهده کرد. با Air Gestures هم می شود به وسیله تکان دادن انگشت ها درهوا، بین آلبوم عکس ها حرکت یا وبگردی کرد.

با استفاده از قابلیت S Translator می توان انواع به پیام ها وایمیل های خود بازبانهای مختلف دسترسی پیداکرد وگوشی امها را به زبان دلخواه شما درخواهداورد.اکنون S Translator تا 9 زبان مختلف را تشخیص می دهد. همچنین یک نرم افزار optical reader وجود دارد که میتواند متن های داخل عکسارا ترجمه کند.

باتری این گوشی 2600 میلی آمپر است ودر نهایت تامین برق بهینه این گوشی را فراهم میکند

4

3

2

1

این موبایل میکرو سیم میخوره و قیمتش از 1,910,000 تومان شروع میشه تا 2,195,000 تومان!

منبع:میهن لرن

لب تابم نه!رولتابم!


تا به حال درباره لپ تابی که مانند یک حصیر بتواند رول شود شنیده اید؟! به نظر می آید همچین چیزی کاملا مربوط به آینده باشد ولی به لطف یک شرکت طراحی آلمانی این به واقعیت تبدیل شده است. کمپانی آلمانی Orkin ادعا کرده است که در حال توسعه ی نمونه ی اولیه لپ تاپی است که یک صفحه نمایش انعطاف پذیر OLED دارد که می تواند کاملا رول شده و هنگام باز شدن تبدیل به یک لپ تاپ 17 اینچی مالتی تاچ شود. این کمپانی خیلی ماهرانه اسم این نوآوری را رول تاپ (RollTop) گذاشته است چون این لپ تاپ به راحتی موقعی که از آن استفاده نمی کنید رول می شود به این ترتیب هم فضای خیلی کمتری نسبت به هر نوع لپ تاپ دیگر اشغال می کند هم حمل و نقلش بسیار راحت تر خواهد بود و اگر این فناوری به بازار بیاید خیلی زود می تواند بهترین و سبک ترین لپ تاپ های دنیا را از دور رقابت خارج کند.


 

 


 


 
یک نکته به خصوص در مورد رول تاپ این است که این فناوری مثل خیلی از موارد دیگر فقط یک طرح اولیه مربوط به آینده نیست که هیچ گونه تکنولوژی و فناوری حساب شده ای پشت آن نباشد، برخلاف خیلی از گجت هایی که فقط رویای آینده هستند و هیچ امیدی برای به واقعیت تبدیل شدن آنها وجود ندارد، رول تاپ به عنوان یک محصول واقعی که در آینده نزدیک به بازار خواهد آمد درمراحل توسعه خود به سر می برد چرا که تکنولوژی ساخت این لپ تاپ در حال حاضر موجود است و در حال توسعه نیز می باشد تا ضامن پیشرفت در تولید این محصول شود.
 

بسیاری از شما اگر طرز کار این لپ تاب شگفت انگیز را بدانید مطمئنا شیفته آن خواهید شد. برای اینکه درک مطلب راحت تر شود با زبان عامیانه طرز کار این رول تاپ را شرح خواهیم داد: در واقع رول تاپ یک پنل مسطح از نوع صفحه نمایش های OLED است که دور یک استوانه که منبع تغذیه مرکزی آن است رول شده است که در زمان استفاده از دور این مرکز استوانه ای که مثل یک لوله است باز میشود و با یک کابل ارتباطی به این استوانه وصل می شود و تمام نیازهای که در یک لپ تاپ می تواند وجود داشته باشد از یک قلم نوری گرفته تا کمربندی که بتواند این دستگاه را روی شانه هایتان نگه دارد همه در این رول تاپ تعبیه شده اند در نتیجه دیگر حتی نیاز به یک کیف لپ تاپ نیز از بین می رود. علاوه بر این بلندگوها، پورت USB، پورت LAN ، Webcam و یک منبع برق قابل جدا شدن به اضافه کابل برق در این استوانه تعبیه شده است. وقتی که می خواهید فیلم ببینید رول تاپ تبدیل به یک پنل تمام صفحه 17 اینچی میشود و همچنین در صورت لزوم کیبورد آن به صورت لمسی روی صفحه نمایش ظاهر می شود.











پس باید منتظر ماند تا آمدن رول تاپ و اینکه اولین رول تاپ با برند کدام کمپانی دیده خواهد شد ، http://tech-science.blogfa.com به محض دریافت آخرین اخبار در این زمینه شما را در جریان خواهد گذاشت.

منبع:التا


مشاهده ی فیلم مربوطه:http://gammoallem.ir/video/video/external/video_id/26

چگونه بازی های کامپیوتری را روان تر و سریع تر اجرا کنیم؟


کم کم فصل تابستان از راه می رسد تا وقت ما گیمرهای حرفه ای را آزادتر کند. همان طور که همه ی ما می دانیم، بدترین چیزی که حین اجرای بازی می توان به آن برخورد، «لگ» است. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا چند راه ساده برای افزایش سرعت بازی های کامپیوتری را با هم مرور کنیم.


۱- اگر بازی ها روان اجرا نمی شوند یا به اصطلاح «لگ» دارند، اوّلین کار تمیز کردن و خانه تکانی سیستم عامل تان است. به طور کلّی نصب مجدد سیستم عامل می تواند سرعت اجرای بقیه برنامه ها را هم بالا ببرد.

۲- رم کامپیوتر را افزایش دهید. فقط حواستان باشد اگر از بیش از ۴ گیگابایت رم استفاده می کنید، باید ویندوز 64 بیتی نصب کنید. نوع رم (DDR4 یا DDR3 یا ...) و سرعت باس آن را هم هنگام خرید در نظر داشته باشید تا با رم فعلی سیستم تان و البته نوع رم مورد پشتیبانی توسط مادربوردتان هم خوانی داشته باشد.

۳- سومین اقدام، خرید یک کارت گرافیک نو است. قبل از خرید به یاد داشته باشید که اندازه و برق مورد نیاز کارت گرافیک مورد نظر باید با مادربورد و پاور سیستم تان هماهنگ باشد. البته از خنک کننده مناسب هم غافل نشوید.

۴- اگر هم از سخت افزاری قدرتمند استفاده می کنید، بدون درایورهای به روز نمی توانید از آن ها حداکثر استفاده را ببرید. حتماً آخرین نسخه درایور کارت گرافیک خود را از وبسایت شرکت سازنده آن دریافت کنید.

۵- در صورتی کارت گرافیک شما قوی نیست، می توانید ضعف سیستم تان در اجرای بازی ها را با یک پردازنده قدرتمند جبران کنید...

۶- فقط پردازنده تان را اورکلاک نکنید. اورکلاک کردن تأثیر چشمگیری در سرعت کامپیوترتان ندارد و حتی باعث کاهش عمر پردازنده می شود. اگر هم می خواهید سی پی یو سیستم خود را اورکلاک کنید، سیستم خنک کننده ی مناسب و توانایی برای آن آماده کنید.

۷- درون کیس کامپیوترتان را تمیز کنید. شاید فکر کنید این کار بی فایده است، امّا بهتر است بدانید گرد و غبار جلوی خنک شدن پردازنده و دیگر قطعات را می گیرد و باعث داغ شدن بیش از حد آنها می شود. برای این کار می توانید کامپیوتر را از برق کشیده و با یک قوطی هوای فشرده گرد و غبار درون کیس را تمیز کنید.

۸- از درایوهای پرسرعت SSD استفاده کنید. البته این درایوها گران تر از هارد دیسک های معمولی هستند و ظرفیت کمتری را در اختیار شما قرار می دهند. لذا مقرون به صرفه است که از هر دو کنار هم استفاده کنید؛ سیستم عامل تان به همراه برنامه ها و بازی ها را روی SSD و بقیه اطلاعات را روی هارد معمولی ذخیره کنید.

به خاطر داشته باشید که دستکاری ها و تغییرات نرم افزاری به اندازه ی ارتقاهای سخت افزاری مؤثر نیستند پس اگر سخت افزار قدرتمندی ندارید، انتظار معجزه نداشته باشید! اگر پس از ارتقای سخت افزاری هنوز هم بازی ها آن طور که می خواهید اجرا نمی شوند، باید شروع به کم کردن جزئیاتی کنید که باعث کاهش سرعت بازی شده اند پس به ترتیب:

۹- Anisotropic Filtering را خاموش کنید. Anisotropic Filtering کیفیت ظاهری بازی را بهبود می بخشد امّا شما حین بازی زیاد متوجه آن نمی شوند. اگر بازی کند است آن را خاموش کنید.

۱۰- سایه ها یا Shadows را هم کم کنید. اگر باز هم حین اجرای بازی با لگ مواجه شدید، Shadows را هم به کمترین مقدار ممکن برسانید.

۱۱- بازتاب ها و انعکاس ها (reflection) را خاموش کنید. با خاموش کردن آن سرعت بازی بهبود پیدا می کند امّا سطوحی که بازتاب دهنده نور هستند(مانند آب) به صورت مات دیده می شوند.

۱۲- بقیه افکت ها را کاهش دهید. نیازی نیست که تمام افکت ها و جلوه های بصری بازی را به حداقل برسانید. قدم به قدم آن ها را کم کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

۱۳- تنظیمات V-Sync را دستکاری نکنید. اگر تنظیمات V-Sync به هم بریزد، با پدیده ای به عنوان Screen Tearing مواجه می شوید و به معنی این است که کارت گرافیک شما تصاویر را سریع تر از آنچه نمایشگر می تواند نمایش دهد، به مانیتور ارسال می کند.

۱۴- رزولوشن یا وضوح مانیتور را کم کنید. این باید آخرین گزینه ای باشد که آن را کاهش می دهید. زیرا با کم کردن وضوح تصویر، کیفیت بازی کاهش چشمگیری پیدا می کند.

۱۵- با استفاده از تسک منیجر ویندوز، برنامه هایی که در پس زمینه در حال اجرا هستند (به جر آنتی ویروس) را ببندید.

۱۶- آنتی ویروس خود را به روز کنید و سیستم را به طور کامل اسکن کنید. از Gaming Mode آن هم استفاده کنید تا Notificationهای پی در پی آن مزاحم بازی شما نشوند.
۱۷- اگر مشغول بازی آنلاین یا تحت شبکه هستید، از روترهای مخصوص بازی استفاده کنید و حتی الامکان از ارتباط بیسیم استفاده نکنید. اگر هم مجبورید به شبکه وایرلس وصل شوید، اطمینان حاصل کنید که از سیگنالی قوی بهره مند است و از استاندارد N پشتیبانی می کند و جزو سری b یا g نیست. (به این صفحات برای اطلاعات بیشتر درباره استانداردهای ارتباط بیسیم مراجعه کنید: استاندارد ان - استاندارد بی - استاندارد جی - استاندارد ای سی ).

به نظر شما، رعایت چه نکاتی می تواند سرعت اجرای بازی ها را بیشتر نماید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع:نارجی

دل و به روزرسانی اولترابوک لمسی xps 12 با پردازنده هاسول

دل و به روز رسانی اولترابوک لمسی XPS 12 با پردازنده هاسول
 xps 12 که پاییز سال گذشته معرفی شد٬ یکی از اولین نوت بوک های ویندوز ۸ بود که قابلیت تعویض بین حالت لپتاپ و تبلت را داشت. دل ماه گذشته اعلام کرد که به زودی این مدل را با پردازنده هاسول نیز عرضه خواهد کرد و حالا فروش آن شروع شده.

دل ادعا می کند که نسل جدید XPS 12 تا ۱.۶ برابر سریع تر است و عمر باتری آن نیز ۲.۵ ساعت افزایش یافته و به حدود ۹ ساعت رسیده. علاوه بر هاسول٬ فناوری NFC نیز به این محصول آمده که به شما امکان رد و بدل کردن فایل با دستگاه های مجهز به ان اف سی را از طریق یک تماس کوچک می دهد.

با وزن ۱.۵۴ کیلوگرم و بدنه فیبر کربن و آلومینیوم٬ نمایشگر ۱۲.۵ اینچی تمام اچ دی با روکش گوریلا گلس٬ پردازنده هاسول ٬Core i5-4200U چهار گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت ٬SSD این تبدیل شونده قیمت ۱۱۹۹ دلار را دارا است. البته قیمت مدل قبلی آن نیز با کاهش، به 1099 دلار رسیده.

با ۲۰۰ دلار بیشتر پردازنده به Core i7-4500U و رم به ۸ گیگابایت ارتقا می یابد٬ و در نهایت با قیمت ۱۹۹۹ دلار می توانید Core i7-4500U و ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت اس اس دی را در اختیار داشته باشید.منبع:نارجی

ربات عنکبوت T8 برای وحشت آفرینی به بازار می آید

ربات عنکبوت T8 برای وحشت آفرینی بازار می آید

نظرتان چیست که یک عنکبوت بزرگ روزها کف خانه قدم بزند دیگران را بترساند؟ این رباتی ترسناک است که بدنه آن توسط چاپ سه بعدی تولید شده و با ۲۶ موتور داخلی کار می کند.


سازندگان آن را به گونه ای ساخته اند که حرکاتش بسیار به یک عنکبوت واقعی شبیه است و جالب اینجا است که محاسبات اصلی برای تعیین مشخصات حرکات توسط سیستم درونی خود عنکبوت انجام می شود.

بنابراین شما می توانید به راحتی برای این ربات که T8 نام دارد دستورهای ساده ای بنویسید و به صورت بی سیم آن را کنترل نمایید. در صورت تمایل هم می توانید از یک کنترل اختصاصی بی سیم برای هدایت آن استفاده کنید.

اما این ربات عنکبوت فقط یک مدل آزمایشی نیست و قرار است تا شهریور ماه به صورت تجاری به بازار ارایه شود. اگر تا آن زمان نمی توانید صبر کنید، همین الان می توانید یک مدل سفارشی اش را بخرید که در این صورت باید هزینه بسیار بالاتری را پرداخت کنید. یعنی معادل ۱۳۵۰ دلار.

اما اگر چند ماه صبر کنید احتمالا قیمت مدل تجاری این عنکبوت بسیار ارزان تر خواهد بود و می دانید که... چه کاربردهای علمی جالبی برای آن پیدا می شود.منبع:نارجی

ویدیو حرکات این عنکبوت را از دست ندهید.
جهت تماشای ویدیو روی لینک این کلیک کنید:
http://www.cdn.narenji.ir/video/62/2013/T8-Spider.mp4

پروژه ساعت هوشمند ماکروسافت ساخته شده از آلمینیوم نیمه شفّاف ، به تیم سرفیس سپرده شد

از شما چه پنهان فکر می کردیم ۲۰۱۳ سال ساعت های هوشمند باشد٬ ولی تیرمان خطا رفت. ۲۰۱۳ بدل به سال تلفن های میان رده رنگارنگ شد و از همین حالا برای ۲۰۱۴ همه از ساعت می گویند. اپل تعداد زیادی متخصص برای کار روی iWatch استخدام کرده و از ردموند خبر رسیده که مایکروسافت هم بله!


می گویند توسعه ساعت مایکروسافت همین طوری هم از برنامه عقب بوده٬ ولی حالا مسئولیت ادامه توسعه آن به خالقان سرفیس و استودیوی طراحی سری شان سپرده شده. بنابراین٬‌ این تغییر می تواند نقطه عطفی برای ساعت مایکروسافت باشد.

قبل از این تغییر٬ کار و بار دست تیم ایکس باکس بود که با نمونه های مفهومی بازی می کردند. سخت افزار نیز با استفاده از نسخه ای بهینه شده از ویندوز ۸ کار می کرده. اما حالا فرصت به تیم سرفیس رسیده تا کار را تمام کنند.

بگذارید اینجا از "آلومینیوم نیمه شفاف" هم رمزگشایی کنیم. با نام علمی آلومینیوم اکسی نیترید شناخته می شود و وقتی آن را از نزدیک ببینید فکر خواهید کرد نوعی شیشه است٬ ولی در مقابل فشار ۳ برابر بیش از آن مقاومت می کند. بنابراین ماده ای مناسب برای استفاده در وسیله ای مثل ساعت است (یا حتی برای تلفن هوشمند!)

غیر از نمایشگر ۱.۵ اینچی که مایکروسافت در حال تقاضای آن از تامین کنندگان قطعات است٬‌ گویا یکی از ویژگی های ساعت هوشمند این شرکت٬ استفاده از بند های رنگارنگ قابل تعویض خواهد بود. رنگ هایی مثل آبی٬ زرد٬ قهوه ای و سفید.

نمونه اولیه دستگاه از حافظه ۶ گیگابایتی و حتی مودم LTE توکار برخوردار بوده. این دیگر خیلی جذاب است. ساعتی که بتواند مثل تلفن به شبکه های مخابراتی وصل شود٬ خودش یک پا گجت مستقل به حساب می آید. مگر نه؟

سر این میز نام های زیادی نشسته اند. نمی دانیم ساعت هوشمند گوگل٬ سامسونگ یا ال جی در کجای کار قرار دارند و چه زمانی به بازار می آیند. iWatch هم احتمالا در اواخر سال ۲۰۱۴ رونمایی می شود.

به هر حال نشت کنترل شده اخبار شرکت ها ما را بی نصیب نخواهد گذاشت. ولی نکته مهم در برهه پیش رو این خواهد بود که کدام شرکت٬ کار را از اول درست انجام می دهد٬ چون این می تواند برنده چند سال آینده را مشخص کند. موافق نیستید؟منبع:نارجی